نوشتار عدالت

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان گرامی و گرانقدر
در این ویلاگ تلاش بر آن است که بتوانیم مباحثی در حوزه های زیر را تقدیم حضور دوستان نماییم:
1.مدیریت بازرگانی
2.عدالت
3.آموزش و پرورش
این حوزه های علاقه من می باشند که در این حوزه ها مشغول به فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی هستم.

طبقه بندی موضوعی

راهبرد های جدید آموزشی (راهبرد edtechs)

يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۴۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

edtech چیست؟
edtech بخشی از نظام آموزشی در پارادایم جدید آموزشی می باشد. این پارادایم که همان پارادایم الکترونیک می باشد.
این جهت گیری می تواند راهبرد های جدیدی را در راستای پیشبرد اهداف آموزشی در سطوح مختلف را در بربگیرد. در حال حاضر می توان کتاب های صوتی، نوار های صوتی و هم چنین پادکست ها و رادیو ها در رشته های مختلف و هم چنین سایت های مختلف در حوزه آموزش الکترونیک دسته بندی نمود.
این دسته بندی ها اگر در حوزه بالاتری به آن ها نگاه شود همان education technology یا همان edtechs می باشد. که در دسته بندی های مختلف می تواند از آن استفاده کرد.
زمینه یابی استفاده از edtechs
زمینه ی مورد استفاده از edtechs همان جایگاه یابی ای است که باید در حل بهتر مساله و راهیابی این نوع از فناوری در نظام آموزشی مد نظر قرار بگیرد. 
پس از شناخت جایگاهی که مورد نظر ما می باشد در زمینه ی نظام آموزشی که از جمله آن ها می توان به مدارس، دانشگاه ها و کلاس های درسی و ... تقسیم گردد. هم چنین می توان در این زمینه ها به بررسی موضوعات مدارس، کلاس ها، و موضوعات درسی بر اساس هر کدام تغییری را در الگوریتم مورد استفاده در این زمینه به عمل آورد. 
یعنی اگر ما بخواهیم کلاس ریاضی را با روش های الکترونیکی برگزار نماییم نیازمند روش و الگوریتم دیگری در حوزه آموزش الکترونیک این درس می باشیم. چنان که روش تدریس درس ادبیات فارسی و زبان انگلیسی نیز با بقیه موارد فرق خواهد داشت. 
در برخی موارد می توان از سامانه های ارزیابی و تحویل و دسترسی به اطلاعات برای دانش آموزان و معلمان و یا دانشجویان و اساتید آن رشته درسی فراهم نمود. 
کارگاه های آموزشی
به عنوان مثال استفاده از ابزار و انواع نرم افزار های الکترونیکی در جال حاضر یکی از مهمترین بخش های هر رشته آموزشی به شمار می آید. 
اگر در هر رشته آموزشی متناسب با اقتضائات آن رشته و با توجه به کمبود های موجود انواع کارگاه ها و انواع کلاس های الکترونیکی نیز برقرار می گردید. می توانستیم خلا های موجود در حوزه های رشته ای را در سطح دانشگاه ها و همچنین مدارس پوشش داده و این جهت گیری و رابطه را رابطه ای دوسویه نماییم. که هم دانشجو و هم متصدی نرم افزارهای موجود و یا سایت های موجود بهتر و بیشتر بتوانند در راستای ارتقای مطالب آموزشی و رشد آموزشی قدم بردارند.
برگزاری کارگاه های آموزشی نرم افزار های هر رشته یکی از مهم ترین نیاز های هر رشته ی آموزشی به شمار می رود. و این جهت گیری می تواند راهبردی باشد جهت بهتر و بیشتر برگزار کردن دوره های آموزشی در این سطح و سطوح بالاتر.
مقاله ای در زمینه جهت گیری آموزشی
در این راستا چند مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. که یکی از آن ها مقاله و گزارشی است که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (oecd) آن را منتشر کرده است برای سال 2018 را می توان مورد مطالعه و بررسی قرار داد.
برای دریافت این گزارش بر روی کلمه دانلود کلیک فرمایید.
مجال بعدی(تظبیق با سایر کشور ها)
در مجال بعدی به این مورد خواهیم پرداخت که مثال هایی از استفاده از edtech را در کشور های دیگر مورد بررسی و تطبیق با کشور ایران قرار می دهیم. و راهبرد هایی را برای پرکردن خلا های این حوزه در کشور پی گیر خواهیم بود.
 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۷
حسین یزدی

edtech

راهبرد آموزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی