نوشتار عدالت

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان گرامی و گرانقدر
در این ویلاگ تلاش بر آن است که بتوانیم مباحثی در حوزه های زیر را تقدیم حضور دوستان نماییم:
1.مدیریت بازرگانی
2.عدالت
3.آموزش و پرورش
این حوزه های علاقه من می باشند که در این حوزه ها مشغول به فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی هستم.

طبقه بندی موضوعی

گزاره تصویری کرونا

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۳ ب.ظ

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان گرامی

یکی از اون جایگاه هایی که ما باید بهش توجه کنیم اون جایی هست که یه بیماری میاد سراغ مردم و مردم را تحت تاثیر خودشون قرار می ده.

برا این که بتونیم این روند را بهتر بشناسیم باید بریم میان مردم و ازشون سوالایی بپرسیم. وقتی از مردم سوال می پرسیم برخی از این جواب ها به ما داده می شود. مثلا دوستان میگن چقدر جالب تا حالا ما اسم این بیماری هم به گوشمون نخورده بود. و این اولین باری بود که این کلمه را شنیدیم. از طرفی می بینیم که برخی هم از ترس بیماری یه سری کار هایی را در پیش می گیرن که شاید از حدود تعیین شده جهت جلوگیری از سرایت بیماری بیشتر به نظر می رسه.

می ریم سراغ یک دکتر و ازش می پرسیم این بیماری چیه و چیکارا انجام می ده و چطور می تونیم از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد؟ وقتی در کرونا 360 درجه که از شبکه مستند پخش میشه به پیام های دکتر در مصاحبه ای با ایشون توجه میشه به این موارد اشاره میشه که این بیماری از اون بیماری هایی هست که علائم اون در بدن بیمار بصورت حادی بروز پیدا می کنه و ریه های فرد نیز پر از عفونت می شود و این ها نفس کشیدن فرد را دشوار تر می نماید.

از طرفی می بینیم که دولت های مختلف روند های مختلفی را در پیش می گیرند و برخی آزادی ها را به حال خود رها کرده و کاری با این ندارند که مردم رعایت بهداشت فردی را انجام می دهند یا خیر. اما از طرف دیگر برخی نیز به مواردی متوسل می شوند که شاید کمی به تمسخر ایشان منجر شود. به عنوان مثال ژل ضدعفونی را که نمی توان تزریق کرد را به عنوانی معرفی کنند که می توان این ژل را تزریق نمود و جلوگیری از بیماری را سرعت بخشید. برخی نیز مدارس و دانشگاه ها و مراکز شلوغ را که در آن جمعیت بسیاری در آن شرکت می کنند را به صورت بسته و یا نیمه باز اعلام می نمایند.

شیوع کرونا بصورتی موجب درگیری اذهان شده است که برخی از ترس این که کرونا بگیرند به سمت آن می روند که خود به خود کرنا را بگیرند و آن را به دیگران نیز انتقال دهند.

برخی از کرونا این دید را در ذهن خویش دارند و می گویند کرونا یک بیماری کشنده است. برخی دیگر نیز آن را همچون سایر بیماری ها در نظر می گیرند. و این در حالی است که اگر گزارش های پزشکی را در این زمینه بخوانیم گزارش اول را بیشتر از گزاره دوم قبول می نمایند.

در این حال است که ایجاد تدابیر امنیتی و بهداشتی در این زمینه امری لازم و مهم می باشد. برای این که گزاره دوم را از ذهن مردم بصورت خوبی تغییر دهیم به گزاره اول باید از طرق مختلفی از جمله روش درست رفتاری و بیانی این موضوع را به سایرین انتقال دهیم.

به داستان واره زیر توجه می کنیم

کودک از مادر می پرسد مادر این کرونا که می گویند جیست؟ مادر در جواب دخترک می گوید مادر این یک بیماری است که ممکن است به مرگ ما منجز شود. کودک می پرسد مادر مرگ چیست؟ مادر در جواب او می گوید دیگر در کنار هم دیگر نبودن و رفتن پیش خدا. دخترک که متوجه منظور مادر نمی شود اما با خود می گوید پس کرونا هم یک بیماری مانند سایر بیماری هاست اما عواقبی که در پی داره میتونه خطرناک باشه.

 

در داستان واره بعدی

مادر به کودک می گوید مادر ماسک را بردار و به دهنت بزن دخترک هم از روی خوشحالی و نشاط ماسک را برداشته و به صورت خود می زند. پس از این کودک از مادر می پرسد مادر چرا باید این ماسک را بزنیم مادر درجواب او می گوید که نمیریم. همچنین مادر نیز درهنگامی که دخترک ماسک می زند متوجه می شود که تنها خودش نیز که ماسک می زند بلکه هر دو در این جا و این زمان ماسک می زنند.

هر کدام از این داستان واره ها به ما نشان می دهد که چگونه می توانیم یک پیام را به مخاطب خویش انتقال دهیم و گزاره ی تصویری را در ذهن فرد ایجاد کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی