نوشتار عدالت

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان گرامی و گرانقدر
در این ویلاگ تلاش بر آن است که بتوانیم مباحثی در حوزه های زیر را تقدیم حضور دوستان نماییم:
1.مدیریت بازرگانی
2.عدالت
3.آموزش و پرورش
این حوزه های علاقه من می باشند که در این حوزه ها مشغول به فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی هستم.

طبقه بندی موضوعی

رفتار روزمره

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۵۴ ب.ظ

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز و گرامی

آنچه در این قسمت به نظرم رسید که با شما هم در میان بگذارم مطالبی بود که در حوزه زندگی روزمره و زندگی خانوادگی می تواند به کار گرفته شود. در این راستا یکی از آن نکاتی که باید مد نظر قرار بگیرد این نکته است که در یک زندگی مشترک با مسائلی مواجه هستیم که این مسائل زمینه ای هستند که من نوعی در آن بازی می کنم که باید طوری در این زمینه بازی کنم که به سمت رشد حرکت داشته باشم. ان شاء الله که همین گونه باشد.

من وقتی در خانه می نشینم یکی از آن چیز هایی که جز دغدغه های روزمره به آن فکر می کنم این است که چگونه می توان در کنار همدیگر در خانواده محیطی گرم و صمیمی داشته باشیم. دم شما گرم. می خوام بگم راهکار ها چیا هستن می خوام بگم چطور میشه چنین شرایطی را به وجود آورد. بخشی از اون مواردی که بهشون اشاره می کنم بصورت مختصر به شرح ذیل هستند:

  1. محبت
  2. صبر
  3. کظم غیظ
  4. مدارا
  5. گفت و گو
  6. با هم ساختن
  7. خوش رویی
  8. خوش اخلاقی

موارد دیگه را من الان نمی نویسم می دونم خودتون بهتر از من می دونید من هم این را از صندوق ندانسته هام در آوردم. داخل کتاب های مختلف این ها را میشه پیدا کرد. 

بریم سراغ اصل مطلب که حوزه عملیاتی هست. به عنوان مثال علی در خانه هست و ناگهان با صدای بلند یکی از اعضای خانواده روبرو می شود در این شرایط علی به دلیل آنکه از قبل آماده چنین شرایطی نبوده است ناگهان به خود می آید و در جبهه دفاعی قرار گرفته و شروع به حمله های بعدی می کند. و این روند ادامه پیدا می کند. در حالت دوم می بینیم که علی از قبل می داند که ممکن است چنین شرایطی رخ دهد و از قبل خود را برای چنین موقعیتی آماده کرده است، او پس از آن که صدای بلند را می شنود شرایط را به سمتی می برد که آنچه مهم تر است در اولویت قرار بگیرد و تصمیم گیری را به زمان هایی دیگر موکول می کند.

بچه ها در خانه شروع به بازی می کنند و مادر می بیند که آنها با اسباب و وسایلی که در خانه قرار دارد نیز بازی می کنند. مادر می خواهد بچه ها را از این که با اسباب و وسایل خانه بازی کنند دور کند در این راستا همه را یک جا جمع می کند و به آن ها می گوید بچه ها این کار برای خودتان خطر دارد و به همین دلیل بهتر است چنین کاری را کنار بگذارید و به بازی های دیگر مشغول شوید. بچه ها هم به دلیل پیش زمینه محبت مادر به حرف های منطقی مادر توجه می کنند و آن را عملیاتی می کنند.

در حالتی دیگر مادر می داند که بازی کودک با چنین وسایلی خطرناک نیست در این زمینه مادر کودک فرزند را آزاد می گذارد تا به بازی خویش ادامه دهد.

کتاب های من دیگر ما و تا ساحل آرامش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی