نوشتار عدالت

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان گرامی و گرانقدر
در این ویلاگ تلاش بر آن است که بتوانیم مباحثی در حوزه های زیر را تقدیم حضور دوستان نماییم:
1.مدیریت بازرگانی
2.عدالت
3.آموزش و پرورش
این حوزه های علاقه من می باشند که در این حوزه ها مشغول به فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی هستم.

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

تخلیه انرژی منفی یکی از راه های آزاد سازی خویش از بند تفکراتی است که خودمان نمی دانیم چقدر بد هستند در این مسیر کمک کار هایی را می توان استفاده نمود. عصر جدید راهکارهای متنوعی را در اختیار مردم قرار داده است. سیگار کشیدن، مصرف دارو، مواد، طبیعت، مدارا و... هر کدام از این موارد را وقتی در کنار هم قرار دهیم یک پکیج کامل و رایگان در اختیار مخاطب قرار گرفته است. افسوس بر ملتی که از این کمک کار ها به عنوان حربه ای برای تسلط بر مردم استفاده کند و در زمان نیازمندی سایرین به این جریان کمکی جلوگیری از رشد و نمو آن کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۱۸
حسین یزدی

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز و گرامی

آنچه در این قسمت به نظرم رسید که با شما هم در میان بگذارم مطالبی بود که در حوزه زندگی روزمره و زندگی خانوادگی می تواند به کار گرفته شود. در این راستا یکی از آن نکاتی که باید مد نظر قرار بگیرد این نکته است که در یک زندگی مشترک با مسائلی مواجه هستیم که این مسائل زمینه ای هستند که من نوعی در آن بازی می کنم که باید طوری در این زمینه بازی کنم که به سمت رشد حرکت داشته باشم. ان شاء الله که همین گونه باشد.

من وقتی در خانه می نشینم یکی از آن چیز هایی که جز دغدغه های روزمره به آن فکر می کنم این است که چگونه می توان در کنار همدیگر در خانواده محیطی گرم و صمیمی داشته باشیم. دم شما گرم. می خوام بگم راهکار ها چیا هستن می خوام بگم چطور میشه چنین شرایطی را به وجود آورد. بخشی از اون مواردی که بهشون اشاره می کنم بصورت مختصر به شرح ذیل هستند:

  1. محبت
  2. صبر
  3. کظم غیظ
  4. مدارا
  5. گفت و گو
  6. با هم ساختن
  7. خوش رویی
  8. خوش اخلاقی

موارد دیگه را من الان نمی نویسم می دونم خودتون بهتر از من می دونید من هم این را از صندوق ندانسته هام در آوردم. داخل کتاب های مختلف این ها را میشه پیدا کرد. 

بریم سراغ اصل مطلب که حوزه عملیاتی هست. به عنوان مثال علی در خانه هست و ناگهان با صدای بلند یکی از اعضای خانواده روبرو می شود در این شرایط علی به دلیل آنکه از قبل آماده چنین شرایطی نبوده است ناگهان به خود می آید و در جبهه دفاعی قرار گرفته و شروع به حمله های بعدی می کند. و این روند ادامه پیدا می کند. در حالت دوم می بینیم که علی از قبل می داند که ممکن است چنین شرایطی رخ دهد و از قبل خود را برای چنین موقعیتی آماده کرده است، او پس از آن که صدای بلند را می شنود شرایط را به سمتی می برد که آنچه مهم تر است در اولویت قرار بگیرد و تصمیم گیری را به زمان هایی دیگر موکول می کند.

بچه ها در خانه شروع به بازی می کنند و مادر می بیند که آنها با اسباب و وسایلی که در خانه قرار دارد نیز بازی می کنند. مادر می خواهد بچه ها را از این که با اسباب و وسایل خانه بازی کنند دور کند در این راستا همه را یک جا جمع می کند و به آن ها می گوید بچه ها این کار برای خودتان خطر دارد و به همین دلیل بهتر است چنین کاری را کنار بگذارید و به بازی های دیگر مشغول شوید. بچه ها هم به دلیل پیش زمینه محبت مادر به حرف های منطقی مادر توجه می کنند و آن را عملیاتی می کنند.

در حالتی دیگر مادر می داند که بازی کودک با چنین وسایلی خطرناک نیست در این زمینه مادر کودک فرزند را آزاد می گذارد تا به بازی خویش ادامه دهد.

کتاب های من دیگر ما و تا ساحل آرامش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۵۴
حسین یزدی

آنچه در این جا بدان می پرد ازیم این نکته است که ما در بیان ایده هایمان نقض هایی داریم و این نقض ها را می توان از طریق سازماندهی به آن ها به سمتی هدایت کنیم که برای دیگران نیز ایده ما قابل فهم و بررسی باشد. در این جا اگر بخواهیم یکی از مهمترین بخش های این موضوع را به آن توجه کنیم توجه به بوم ایده پردازی است که مرحله اولیه کار را شکل می دهد. در این بوم که توسط دکتر رضا پاینده طراحی شده است شما می توانید مختصات ایده خود را بصورت یک جدول چند ستونه در بیاورید و از آن جهت معرفی ایده خود استفاده نمایید.

هر کسی که بتواند در این زمینه کاری را انجام دهد او برنده این زمین است. زیرا مرحله اولیه کار یکی از مهمترین بخش ها و یگوییم مهمترین بخش ایده پردازی می باشد. ما در عصری قرار گرفته ایم که ایده های مختلف و گسترده ای را شاهد هستیم و این ایده ها بدون آنکه بدانیم آیا قبلا چنین ایده ای مطرح شده است و یا ثبت ایده رخ داده است ما نیز همچون آن را ایجاد می کنیم و حتی حق علائم تجاری برای آن می گیریم. تا بگوییم این چیزی که می بینید مال من است و من دارای ارزش هستم و ارزش این کالا به من برمی گردد.

شما هر چقدر در این زمینه به جستجوی بیشتری بپردازید به این نتیجه می رسید که هر کسی که ایده ای دارد در صدد آن است که ایده خود را اجرایی کنند اما کم هستند تعداد افرادی که توانسته باشند ایده خود را اجرایی کرده و یا ثبت ایده را انجام دهند.

دلایل مختلفی را می توان برشمرد که از جمله آن این است که ایده پرداز ایده خود را مطرح می کند و ان را در چهارچوب قرار می دهد اما بعد از مدتی به این نتیجه می رسد که چنین ایده ای قبلا ثبت شده است و اجرایی شده است. در نگاه دوم ما می بینیم که ایده پرداز ایده را مطرح کرده است اما ایده کارایی چندانی در جامعه امروزی ندارد و مخاطبان این موضوع حتی اگر چنین ایده ای اجرا شود استقبال زیادی از این ایده نمی کنند. در نگاه بعدی ایده پرداز به سمت اجرایی کردن ایده هم می رود اما در زمان ثبت ایده بعد از ایجاد نمونه اولیه نمی تواند مراحل قانونی را طی نماید و از حمایت های مطرح شده برای ایده ها نصیب دار شود. در نگاه آخر فرد هم مرحله اجرایی و هم مرحله ثبت ایده را طی می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۰۴
حسین یزدی

 

جهت مراجعه می توانید به کانال تلگرامی زیر مراجعه نمایید و 21 فیلم ضبط شده توسط دکتر رضا پاینده کارشناس نوآوری مشاهده نمایید.

@ideamedeh

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۴۶
حسین یزدی

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان گرامی

یکی از اون جایگاه هایی که ما باید بهش توجه کنیم اون جایی هست که یه بیماری میاد سراغ مردم و مردم را تحت تاثیر خودشون قرار می ده.

برا این که بتونیم این روند را بهتر بشناسیم باید بریم میان مردم و ازشون سوالایی بپرسیم. وقتی از مردم سوال می پرسیم برخی از این جواب ها به ما داده می شود. مثلا دوستان میگن چقدر جالب تا حالا ما اسم این بیماری هم به گوشمون نخورده بود. و این اولین باری بود که این کلمه را شنیدیم. از طرفی می بینیم که برخی هم از ترس بیماری یه سری کار هایی را در پیش می گیرن که شاید از حدود تعیین شده جهت جلوگیری از سرایت بیماری بیشتر به نظر می رسه.

می ریم سراغ یک دکتر و ازش می پرسیم این بیماری چیه و چیکارا انجام می ده و چطور می تونیم از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد؟ وقتی در کرونا 360 درجه که از شبکه مستند پخش میشه به پیام های دکتر در مصاحبه ای با ایشون توجه میشه به این موارد اشاره میشه که این بیماری از اون بیماری هایی هست که علائم اون در بدن بیمار بصورت حادی بروز پیدا می کنه و ریه های فرد نیز پر از عفونت می شود و این ها نفس کشیدن فرد را دشوار تر می نماید.

از طرفی می بینیم که دولت های مختلف روند های مختلفی را در پیش می گیرند و برخی آزادی ها را به حال خود رها کرده و کاری با این ندارند که مردم رعایت بهداشت فردی را انجام می دهند یا خیر. اما از طرف دیگر برخی نیز به مواردی متوسل می شوند که شاید کمی به تمسخر ایشان منجر شود. به عنوان مثال ژل ضدعفونی را که نمی توان تزریق کرد را به عنوانی معرفی کنند که می توان این ژل را تزریق نمود و جلوگیری از بیماری را سرعت بخشید. برخی نیز مدارس و دانشگاه ها و مراکز شلوغ را که در آن جمعیت بسیاری در آن شرکت می کنند را به صورت بسته و یا نیمه باز اعلام می نمایند.

شیوع کرونا بصورتی موجب درگیری اذهان شده است که برخی از ترس این که کرونا بگیرند به سمت آن می روند که خود به خود کرنا را بگیرند و آن را به دیگران نیز انتقال دهند.

برخی از کرونا این دید را در ذهن خویش دارند و می گویند کرونا یک بیماری کشنده است. برخی دیگر نیز آن را همچون سایر بیماری ها در نظر می گیرند. و این در حالی است که اگر گزارش های پزشکی را در این زمینه بخوانیم گزارش اول را بیشتر از گزاره دوم قبول می نمایند.

در این حال است که ایجاد تدابیر امنیتی و بهداشتی در این زمینه امری لازم و مهم می باشد. برای این که گزاره دوم را از ذهن مردم بصورت خوبی تغییر دهیم به گزاره اول باید از طرق مختلفی از جمله روش درست رفتاری و بیانی این موضوع را به سایرین انتقال دهیم.

به داستان واره زیر توجه می کنیم

کودک از مادر می پرسد مادر این کرونا که می گویند جیست؟ مادر در جواب دخترک می گوید مادر این یک بیماری است که ممکن است به مرگ ما منجز شود. کودک می پرسد مادر مرگ چیست؟ مادر در جواب او می گوید دیگر در کنار هم دیگر نبودن و رفتن پیش خدا. دخترک که متوجه منظور مادر نمی شود اما با خود می گوید پس کرونا هم یک بیماری مانند سایر بیماری هاست اما عواقبی که در پی داره میتونه خطرناک باشه.

 

در داستان واره بعدی

مادر به کودک می گوید مادر ماسک را بردار و به دهنت بزن دخترک هم از روی خوشحالی و نشاط ماسک را برداشته و به صورت خود می زند. پس از این کودک از مادر می پرسد مادر چرا باید این ماسک را بزنیم مادر درجواب او می گوید که نمیریم. همچنین مادر نیز درهنگامی که دخترک ماسک می زند متوجه می شود که تنها خودش نیز که ماسک می زند بلکه هر دو در این جا و این زمان ماسک می زنند.

هر کدام از این داستان واره ها به ما نشان می دهد که چگونه می توانیم یک پیام را به مخاطب خویش انتقال دهیم و گزاره ی تصویری را در ذهن فرد ایجاد کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۴۳
حسین یزدی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۲۱
حسین یزدی

کتابی با محتوای جذاب و در عین حال آموزنده.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۱۷
حسین یزدی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۷
حسین یزدی