نوشتار عدالت

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان گرامی و گرانقدر
در این ویلاگ تلاش بر آن است که بتوانیم مباحثی در حوزه های زیر را تقدیم حضور دوستان نماییم:
1.مدیریت بازرگانی
2.عدالت
3.آموزش و پرورش
این حوزه های علاقه من می باشند که در این حوزه ها مشغول به فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی هستم.

طبقه بندی موضوعی

زمانت را می شناسی؟!

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹ ق.ظ

بسم الله

خانه‌ها گاهی به آدم‌هایی که توی آن‌ها زندگی می‌کنند شباهت عجیبی دارند. خانه ها دارای آجر و سیمان و گج و میلگرد و زیر بنا و رو بنا هستند. امروز می دانستم که دقیقا خانه هایی را که به آدم ها شبیه کرده ام می تواند این الهام را به من دهد که ای تو ای کسی که در کنج خانه نشسته ای معنا پیدا کن معنا بده برای این که مهمان جدیدی به خانه تو وارد شود فرش قرمزی پهن کن به بعضی مهمان ها به جای چای قهوه تعارف کن بگوییم چقدر سعادتمند هستید که در کنار آن ها هستید برای رد و بدل پیام از واژگان خوب استفاده کنید زیرا ممکن است واژگان بد شخص را ناراحت کند و نتیجه ی آن فهر باشد.

هر مهمانی را با واژگان زیبای خود پرورش دهید و برای این کار کوشش کنید. مهمان ها را دوست بدارید و حتی برخی از آن ها را ببوسید.

مهمان که وارد خانه می شود روز ی تازه را شروع کرده است و در این فکر است که استعداد هایش را هدر ندهد. برای این کار شما چه پیشنهادی به او دارید. دیده اید به خودتان یادآوری می کنید که زمان خیلی خیلی خیلی کم است در این صورت با خودتان چه برخوردی خواهید داشت؟ پیشنهاد می کنم به این پیشنهادی که من می دم توجه کنید اون هم این که برای انجام بهترین کار اولویت ها تون را مشخص کنید. ببینید می خواید غواص بشید و استعدادش را هم دارید اما میاید و همون کنار ساحل یه سری تمرین هایی را انجام می دید. می تونیم بگیم این جا هست که شما باید حرکت کنید و برید طرف دریا و به عمق دریا توجه کنید. توی ساحل کم عمق موندن فایدش اینه که کار شما خیلی راحت تر از اونی هست که تصور کنید اما رفتن به عمق دریا می دونم سخته اما وقتی استعدادش را دارید جرا استعداد را هدر بدید؟!

تو عصری هستیم که اینستاگرام و تلگرام و واتس آپ و بله و ایتا و سروش و شبکه های اجتماعی دیگه هم برنامه هایی ریختند و به مردم پیشنهاد می دن که بیاید در کنار هم جمعمون را جمع کنیم ماست هامون کیسه میشه بعد از این. خب برخی هستن که سریعا چنین پیشنهاد مشارکتی را قبول می کنن یک سری دیگه هستن که کمی روی اون فکر می کنند و می گن شاید چنین برنامه ای برای من مفید فایده واقع نشه با این که مزایایی هم داره در خودش. هی فکر می کنه فکر می کنه فکر می کنه تا آخرش به این نتیجه می رسه که پیشنهاد را قبول کنه یا نکنه. یک سری دیگه میان و میگن ما از همون اول هم با چنین برنامه ای که بخواد این طور با ما رفتار کنه و بخواد آزادی ما را محدود کنه خیلی انطباق پیدا نمی کنیم و می گن هدف ما اینه که از انطباق دوری کنیم چون انطباق جلوگیری می کنه از پیشرفت و موجبات عقب ماندگی را ایجاد می کنه. خواهی بشوی رسوا همرنگ جماعت نشو شعاری هست که این سری افراد اون را به کار می برن.

حالا برای این که ما این سه تا گروه را که دیدگاهاشون را دیدیم بخوایم به هر کدوم از این موارد رضایت بدیم و یکی از اون ها را به عنوان یک برنامه دراز مدت انتخاب کنیم پیشنهادی که میشه داد اینه که هر کدوم از این ایده ها را یک بار تجربه کنیم یا این که بیایم و از تجربه ی دیگران استفاده کنیم. نگاه شما اختراعی گونه می تونه باشه وقتی نگاهتون اختراعی گونه شد اون جا چیز های شگفت انگیزی پیشنهاد می دید. شاید برای یک تصمیم گرفتن یک روز کامل زمان نیاز داشته باشید و نگران نباشید اگر چنین اتفاقی می افتد.

یک جمله از کریستوفر مورلی

هر روز چیزی بخوانید که هیچ‌کس آن را نمی‌خواند؛

هر روز به چیزی فکر کنید که هیچ‌کس به آن فکر نمی‌کند؛

هر روز کاری انجام بدهید که هیچ‌کس آن‌ را انجام نمی‌دهد.

برای ذهن، خوب نیست که همواره بخشی از وحدت جمع باشد.

شما ایده هایی توی ذهن مبارک دارید این جا با خودتون می گید من می تونم این ایده را اجرایی کنم. برای این که اجراش کنم چرا باید وبلاگ نویسی کنم چرا نباید اینستاگرام نویسی کنم؟ برخی می گن ببین عزیزم یادگیری تو جایی اتفاق می اوفته که هدف یادگیری باشه تمرکز یادگیری باشه یادگیری اون جایی اتفاق نمی افته که هدف سرگرمی باشه. پیشنهادی که می دن اینه که تمرکز ت را از سرگرمی در بیار و به سمت یادگیری سوق بده. وبلاگ نویسان قرن 21. یه سری دیگه می گن تو این دوره زمونه که رونق اینستاگرام و تلگرام و سروش و ایتا و بله زیاد هست فایده ی وبلاگ نویسی خیلی کم هست و تمرکز بازار هم روی شبکه های اجتماعی هست تا وبلاگ نویسی. اینستا نویسان قرن 21. برخی هم میگن عیبی نداره که هر دو را داشته باشیم فقط ممکنه تو این بین برخی بگن شاید تمرکزمون را بر یکی از این موارد بیشتر بکنیم. برخی دیگر در این بین طفره می روند و می گویند کلا هر دوی این ها را وقتی بلد نباشی بهتر این است که آن را انجام ندهی.

توصیه می کنم حتما به این نوشته فکر کنند که شروع کار یک راه برای یادگیری هست. نگران نباشید که کار شما خوب و کامل است یا نه. کار را یاد نمی گیری تا کار کنی، کار می کنی تا کار کردن را یاد بگیری.

پیشنهاد می کنم برای این که تصمیم های بهتری بگیری فکر هایی که توی ذهن مبارکت میاد را همین جور هوا نکنی. خواهش می کنم از گزین گویه استفاده کن. تحلیل کردن کار سختیه اما وقتی می خوای شروع کنی از گزین گویه که شروع کنی کم کم روال خودش خودش را تحلیل می کنه. برای تحلیل کردن نیاز به فکر کردن به تحلیل نیست همین که تحلیل را شروع کنیم روال طی می شود.

باید منتظر پیش آمد هایی هم بود در این راه اما پیش می آید!! زمانمون را صرف عمل می کنیم یا صرف فکر کردن؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۵
حسین یزدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی